スリット配置の異なるオイルダンパースリット付ブレースチューブ構造の動的応答特性 NUMERICAL INVESTIGATION OF DYNAMIC RESPONSE CHARACTERISTIC OF DAMPED BRACED TUBE SYSTEM WITH DIFFERENT DAMPED SLIT COMFIGURATION

 スリット配置の異なるオイルダンパー付ブレースチューブ構造の動的応答特性を調査しました。本研究は超超高層建物のパッシブ応答制御に関する研究シリーズの一つです。同応答制御システムの基本的な性能をフル立体で調べつくしたというものです。この研究も遂に3本目の論文となりました。論文はこちら

This paper investigated the dynamic response characteristic with focus on damped slit configuration of damped braced tube systems with oil dampers. According to the results, 1) damped braced tube system has over 10% 1st to 3rd damping ratio, 2) while the displacement and acceleration responses are simultaneously reduced up to maximized 1st mode damping ratio, the acceleration reduction effect may be getting worse after the peak, 3) while uniform damper distribution contributes to better damping performance, centralized damper distribution contributes to better period reduction.

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